مرکز اعلانها
مرکز اعلانهای Thingsconnect یک ابزار جامع برای ارسال، مدیریت و خودکارسازی اعلانها در پلتفرم است. این مرکز از روشهای متنوعی برای اعلانها پشتیبانی میکند، از جمله وب، ایمیل، اپلیکیشن موبایل، پیامک و یکپارچهسازی با Slack و Microsoft Teams. کاربران میتوانند اعلانها را به صورت دستی ارسال کنند، آنها را از طریق REST API خودکار کنند یا بر اساس رویدادهای سیستم، محرکهایی تنظیم کنند. کاربران همچنین میتوانند زمان تحویل اعلان را برای زمان مشخصی برنامهریزی کنند.
مرکز اعلانها از طریق منوی کناری قابل دسترسی است و شامل گزینههایی برای ارسال اعلانها، مشاهده پیامهای دریافتی و ارسالشده، مدیریت گیرندگان، ایجاد قالبها و تنظیم قوانین برای اعلانهای خودکار میباشد.
بیایید به هر یک از اجزای کلیدی مرکز اعلانها که در زیر آمده است نگاهی بیندازیم.
روشهای تحویل اعلان
Thingsconnect چندین روش تحویل اعلان ارائه میدهد تا شما و مشتریانتان را بهموقع از هر رویدادی در راهکار IoT خود مطلع نگه دارد:
وب: دریافت اعلانها بهطور مستقیم در رابط کاربری وب Thingsconnect. این روش برای کاربرانی که همیشه وارد سیستم هستند، ایدهآل است.
اپلیکیشن موبایل: دریافت اعلانهای فوری بهطور مستقیم در گوشی هوشمند خود از طریق اپلیکیشن موبایل Thingsconnect. حتی در حال حرکت نیز از تمام رویدادهای راهکار IoT خود مطلع باشید. برای استفاده از این روش تحویل اعلان، ابتدا باید اپلیکیشن موبایل Thingsconnect را پیکربندی کرده و تنظیماتی را در بخش "تنظیمات موبایل" در خود پلتفرم Thingsconnect اعمال کنید. این مراحل بهصورت دقیق در این مستندات توضیح داده شده است.
پیامک (SMS): Thingsconnect از تحویل اعلان از طریق پیامک به دستگاههای موبایل پشتیبانی میکند، که این امکان را فراهم میکند تا اطلاعات مهم حتی در غیاب دسترسی به اینترنت تحویل داده شوند. برای ارسال اعلانها از طریق پیامک، مدیر سیستم باید ارائهدهنده پیامک را بهدرستی تنظیم کند.
ایمیل: دریافت اعلانها بهطور مستقیم در صندوق ورودی ایمیل. این روش برای کاربرانی که ترجیح میدهند از طریق حساب ایمیل خود مطلع شوند، ایدهآل است. برای ارسال اعلانها از طریق ایمیل، مدیر سیستم باید سرور ایمیل خروجی را بهدرستی پیکربندی کند.
اسلک (Slack): یکپارچهسازی Slack با Thingsconnect امکان ارسال اعلانها بهعنوان پیام به کاربران یا کانالهای فردی در فضای کاری Slack شما را فراهم میکند. برای استفاده از این روش تحویل اعلان، ابتدا باید تنظیمات Slack را در Thingsconnect با استفاده از این راهنما پیکربندی کنید.
مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams): یکپارچهسازی Microsoft Teams با Thingsconnect امکان ارسال اعلانها بهصورت پیام به کانالهای خاص در محیط Microsoft Teams شما را فراهم میکند. برای استفاده از این روش، مدیر مستأجر باید با استفاده از این راهنما URL وبهوک موردنیاز برای یک کانال Microsoft Teams خاص را دریافت کند.
ارسال اعلان
برای ارسال دستی یک اعلان، مراحل زیر را دنبال کنید:
بر روی دکمه "ارسال اعلان" در گوشه بالای سمت راست صفحه "مرکز اعلانها" کلیک کنید تا جادوگر اعلان جدید باز شود.
گیرندگان و یک یا چند روش تحویل را انتخاب کنید. در این مثال، روش تحویل وب را در نظر میگیریم.
در صورت لزوم از زمانبندیکننده استفاده کنید. روی "بعدی" کلیک کنید.
موضوع و متن پیام را وارد کنید.
میتوانید از دکمه عملیاتی در اعلان استفاده کنید. متن دکمه را وارد کرده، نوع عمل ("باز کردن داشبورد" یا "باز کردن لینک URL") را انتخاب کنید و لینک URL یا داشبوردی که باید با کلیک بر روی دکمه باز شود را مشخص کنید. همچنین میتوانید آیکون را در اعلان نمایش دهید و رنگ آن را تنظیم کنید. روی "بعدی" کلیک کنید.
در این پنجره میتوانید پیشنمایش اعلان را مشاهده کرده و همچنین فهرست گیرندگان
اعلان را ببینید. روی "ارسال" کلیک کنید.
کاربر یک اعلان جدید دریافت میکند و میتواند آن را در صفحه مرکز اعلانها یا با کلیک بر روی آیکون زنگ در گوشه بالای سمت راست صفحه مشاهده کند.
با کلیک بر روی دکمه "باز کردن این داشبورد" در پیام، کاربر پنجره داشبورد را باز میکند.
صندوق ورودی
در برگه "صندوق ورودی"، اعلانهای دریافتی خود را مرور کنید، آنها را بهعنوان خواندهشده علامت بزنید یا حذف کنید. بهطور پیشفرض، فقط اعلانهای خواندهنشده نمایش داده میشوند. برای مشاهده همه اعلانها، به برگه "همه" در جدول اعلانهای دریافتی بروید.
شما همچنین میتوانید با کلیک بر روی آیکون زنگ در گوشه بالای سمت راست صفحه، اعلانهای دریافتی خود را مشاهده کنید. عدد کنار آیکون نشاندهنده تعداد اعلانهای خواندهنشده است. در اینجا میتوانید اعلان را بخوانید، آن را بهعنوان خواندهشده علامت بزنید یا با کلیک بر روی دکمه عملیاتی، اقدام موردنظر را انجام دهید.
Sent
در برگه "ارسالشده"، فهرستی از تمام اعلانهایی که ارسال کردهاید، همراه با وضعیت فعلی آنها را مشاهده خواهید کرد.
برای ارسال مجدد یک اعلان، روی آیکون "دوباره اطلاعرسانی کنید" در ردیف اعلان مربوطه کلیک کنید. همچنین میتوانید با کلیک بر روی آیکون "حذف"، اعلانها را حذف کنید.
لطفاً توجه داشته باشید:
اگر تصمیم به حذف یک پیام خروجی بگیرید، این پیام همچنین برای تمامی گیرندگان حذف خواهد شد. این موضوع تنها در مورد روش تحویل وب قابل اجرا است.
علاوه بر این، میتوانید مشکلات تحویل مربوط به اعلانهای خاص را در اینجا بررسی کنید. اگر مشکلات تحویل وجود داشته باشد، ستون "وضعیت" اطلاعات مربوطه را ارائه خواهد داد. این معمولاً زمانی اتفاق میافتد که آدرس ایمیل یا شماره تلفن گیرنده نادرست باشد.
دریافتکنندگان
در تب "دریافت کنندگان" (Recipients)، فهرستی از گیرندگان اعلانهای پیکربندیشده را خواهید یافت. شما میتوانید گیرندگان اعلانها را بر اساس نیاز اضافه کنید، گیرندگان موجود را ویرایش کنید و یا آنها را حذف کنید. گیرندگان میتوانند براساس نقشها، حسابهای کاربری فردی، گروههای از پیش تعریفشده و غیره اضافه شوند.
برای ارسال اعلانها از طریق اپلیکیشن موبایل، پیامک و ایمیل، نیازمندیهای پیکربندی پایه که قبلاً در بخش روشهای ارسال اعلان مورد بحث قرار گرفت، اعمال میشود. برای ارسال اعلانها از طریق پلتفرم ThingsConnect، Microsoft Teams و Slack، شما باید در مرحله افزودن گیرنده، مقصد دقیق اعلان را مشخص کنید.
بسته به نوع گیرندهای که انتخاب میکنید، فرآیند تنظیم متفاوت خواهد بود. بنابراین، هر گزینه را بهصورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.
کاربران پلتفرم ThingsConnect
برای افزودن گیرنده از فهرست کاربران ThingsConnect، مراحل زیر را دنبال کنید:
روی دکمه "افزودن گیرندگان" (Add recipients) در گوشه بالا سمت راست تب "گیرندگان" (Recipients) کلیک کنید؛
یک پنجره جدید باز خواهد شد. در اینجا، نام گیرنده یا گیرندگان اعلان را وارد کنید؛
نوع "کاربران پلتفرم" (Platform users) را انتخاب کنید؛
در فهرست "فیلتر کاربر" (User filter)، کاربرانی را که میخواهید اعلانها به آنها ارسال شود انتخاب کنید. این میتواند یک کاربر خاص، یک گروه از کاربران، مدیران اجارهای و غیره باشد؛
روی "افزودن" (Add) کلیک کنید.
یک گیرنده جدید اضافه شده است. اکنون میتوانید از آن برای ارسال یک اعلان جدید یا ایجاد یک قانون جدید برای اعلانها استفاده کنید.