شروع کار با ThingsConnect

هدف این آموزش، نمایش نحوه استفاده پایه‌ای از پرکاربردترین ویژگی‌های ThingsConnect است. در این آموزش، شما یاد خواهید گرفت که چگونه:

  • دستگاه‌ها را به ThingsConnect متصل کنید؛
  • داده‌ها را از دستگاه‌ها به ThingsConnect ارسال کنید؛
  • داشبوردهای کاربری بلادرنگ ایجاد کنید؛
  • آستانه‌ها را تعریف و هشدارها را فعال کنید؛
  • اعلان‌های فوری از طریق ایمیل، پیامک یا سایر سیستم‌ها در
  • خصوص هشدارهای جدید تنظیم کنید.

در این راهنما، برای سادگی، داده‌های حسگر دما را متصل کرده و نمایش خواهیم داد.

پیش‌نیازها

پیش‌نیازها برای شروع، نیاز به یک سرور ThingsConnect فعال خواهید داشت. ساده‌ترین روش استفاده از سرور Live Demo است.

گزینه جایگزین این است که ThingsConnect را با استفاده از راهنمای نصب نصب کنید. کاربران ویندوز باید این راهنما را دنبال کنند. کاربران لینوکسی که داکر نصب کرده‌اند باید دستورات زیر را اجرا کنند:

				
					mkdir -p ~/.mytb-data && sudo chown -R 799:799 ~/.mytb-data
mkdir -p ~/.mytb-logs && sudo chown -R 799:799 ~/.mytb-logs
docker run -it -p 8080:9090 -p 7070:7070 -p 1883:1883 -p 5683-5688:5683-5688/udp -v ~/.mytb-data:/data \
-v ~/.mytb-logs:/var/log/thingsboard --name mytb --restart always thingsboard/tb-postgres
				
			

این دستورات ThingsConnect را نصب کرده و داده‌ها و حساب‌های دمو را بارگذاری می‌کنند.

رابط کاربری ThingsConnect از طریق آدرس: http://localhost:8080 در دسترس خواهد بود. شما می‌توانید از نام کاربری tenant@ThingsConnect.org و رمز عبور tenant استفاده کنید. اطلاعات بیشتر در مورد حساب‌های دمو اینجا موجود است.

مرحله 1. فعال‌سازی دستگاه

به عنوان مثال، بیایید دستگاهی را اضافه کنیم که نام دستگاه و داده‌های دمایی را به عنوان تله‌متری به پلتفرم ThingsConnect ارسال کند.

برای افزودن دستگاه جدید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به ThingsConnect خود وارد شده و به صفحه "Devices" در بخش "Entities" بروید؛
  • روی آیکون "+" در گوشه بالای سمت راست جدول کلیک کنید و سپس از منوی کشویی گزینه "Add new device" را انتخاب کنید؛
  • نام دستگاه را وارد کنید. به عنوان مثال، "My New Device". در این مرحله هیچ تغییر دیگری لازم نیست. روی "Add" کلیک کنید؛
  • یک پنجره باز خواهد شد که در آن می‌توانید اتصال دستگاه به ThingsConnect را بررسی کنید. این مرحله اختیاری است. فعلاً این پنجره را ببندید و در مرحله بعدی به طور مفصل‌تر اتصال را بررسی می‌کنیم؛
  • تبریک می‌گوییم! شما اولین دستگاه خود را اضافه کردید! با افزودن دستگاه‌های بیشتر، آنها به بالای جدول اضافه می‌شوند، زیرا جدول به‌طور خودکار دستگاه‌ها را بر اساس زمان ایجاد مرتب می‌کند و جدیدترین‌ها در ابتدا نمایش داده می‌شوند.

هنگام افزودن دستگاه جدید، یک اعلان دریافت خواهید کرد. برای مشاهده آن، می‌توانید روی آیکون "زنگ" در گوشه بالای سمت راست کلیک کنید.

اطلاعات بیشتر درباره اعلان‌ها و نحوه تنظیم آنها را اینجا بیاموزید.

شما همچنین می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • فعال‌سازی انبوه: برای فعال‌سازی چندین دستگاه از طریق یک فایل CSV با استفاده از رابط کاربری؛
  • فعال‌سازی دستگاه: اجازه دهید فریم‌ور دستگاه به‌صورت خودکار دستگاه را فعال کند، بنابراین نیازی به تنظیم دستی هر دستگاه نخواهید داشت؛
  • API REST: برای فعال‌سازی دستگاه‌ها و سایر نهادها به صورت برنامه‌نویسی؛

مرحله 2. اتصال دستگاه

حالا بیایید اتصال دستگاه خود به پلتفرم ThingsConnect را بررسی کنیم. برای این کار، از قابلیت "Check connectivity" استفاده کنید تا داده‌های تله‌متری (به عنوان مثال، قرائت‌های دما) را به نمایندگی از دستگاه خود منتشر کنید. می‌توانید این کار را هم در زمان افزودن دستگاه و هم پس از آن انجام دهید.

  • روی دستگاه خود کلیک کرده و در پنجره "Device details" روی دکمه "Check connectivity" کلیک کنید؛
  • در پنجره باز شده، پروتکل پیام‌رسانی و سیستم‌عامل خود را انتخاب کنید. ابزارهای لازم کلاینت را نصب کرده و دستور مورد نیاز را کپی کنید؛
  • دستور کپی‌شده را اجرا کنید. پس از موفقیت در انتشار داده‌های دما، وضعیت دستگاه باید از "Inactive" به "Active" تغییر کند و باید داده‌های "temperature" منتشر شده را مشاهده کنید. حالا پنجره اتصال را ببندید.

همچنین می‌توانید از مرجع API اسلیوسکوپ استفاده کنید. در این بخش، اطلاعات دقیق‌تری درباره تمامی پروتکل‌های پشتیبانی‌شده برای اتصال دستگاه‌ها پیدا خواهید کرد.

مرحله ۳: ایجاد داشبورد

یک داشبورد در اسلیوسکوپ به کاربران امکان می‌دهد تا داده‌های جمع‌آوری‌شده از دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) را به‌صورت تصویری نمایش داده و نظارت کنند.

بیایید یک داشبورد ایجاد کرده و سه ویجت به آن اضافه کنیم تا بتوانیم لیستی از موجودیت‌ها و آخرین مقادیر آن‌ها را نمایش داده و همچنین سیگنال‌های هشدار مربوط به موجودیت مشخص را نشان دهیم.

مرحله ۳.۱: ایجاد یک داشبورد خالی

برای ایجاد یک داشبورد جدید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به صفحه "داشبوردها" از طریق منوی اصلی در سمت چپ صفحه بروید. سپس روی علامت "+" در گوشه بالای سمت راست صفحه کلیک کنید و از منوی کشویی گزینه "ایجاد داشبورد جدید" را انتخاب کنید.
  • در کادری که باز می‌شود، لازم است عنوان داشبورد را وارد کنید. وارد کردن توضیحات اختیاری است. سپس روی "افزودن" کلیک کنید.
  • پس از ایجاد داشبورد، به‌طور خودکار باز خواهد شد و می‌توانید بلافاصله شروع به اضافه کردن ویجت‌ها کنید. برای ذخیره داشبورد، روی دکمه "ذخیره" در گوشه بالای سمت راست کلیک کنید.
  • اولین داشبورد شما با موفقیت ایجاد شده است. هرچه داشبوردهای جدیدتری اضافه کنید، آن‌ها در بالای لیست ظاهر خواهند شد. این مرتب‌سازی پیش‌فرض بر اساس زمان ایجاد است.

مرحله ۳.۲: افزودن ویجت جدول موجودیت‌ها

ویجت "جدول موجودیت‌ها" لیستی از موجودیت‌ها و آخرین مقادیر آن‌ها را نمایش می‌دهد. لیست موجودیت‌ها مطابق با دستگاه‌های انتخاب‌شده یا سایر موجودیت‌ها است و شامل قابلیت جستجوی متنی کامل و گزینه‌های صفحه‌بندی است.

برای افزودن این ویجت، باید آن را از کتابخانه ویجت‌ها انتخاب کنیم. ویجت‌ها در دسته‌های مختلف گروه‌بندی شده‌اند. هر ویجت یک منبع داده دارد که به ویجت می‌گوید چه داده‌هایی را نمایش دهد. برای دیدن آخرین مقدار داده "دمای" ارسال‌شده در مرحله ۲، باید منبع داده را پیکربندی کنیم.

بیایید اولین ویجت خود را اضافه کنیم:

  • وارد حالت ویرایش داشبورد شوید. داشبورد را باز کرده و روی دکمه "حالت ویرایش" در گوشه بالای سمت راست صفحه کلیک کنید.
  • روی دکمه "افزودن ویجت" در بالای صفحه کلیک کنید یا اگر این اولین ویجت در این داشبورد است، روی آیکون بزرگ "افزودن ویجت جدید" در مرکز صفحه کلیک کنید.
  • دسته ویجت "جداول" را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  • ویجت "جدول موجودیت‌ها" را انتخاب کنید.
  • پنجره "افزودن ویجت" ظاهر می‌شود. دستگاهی که قبلاً با نام "دستگاه جدید من" ایجاد کرده‌اید را به عنوان منبع داده در قسمت "دستگاه" مشخص کنید. کلید "نام" قبلاً به بخش "ستون‌ها" اضافه شده است که مسئول ستون نام دستگاه است. اکنون باید یک ستون دیگر اضافه کنید که مقدار کلید "دما" را نمایش دهد. برای این کار، روی "افزودن ستون" کلیک کنید تا یک فیلد جدید برای وارد کردن کلید داده اضافه شود.
  • روی فیلد ورودی کلید داده جدید کلیک کنید. لیستی از کلیدهای داده موجود باز می‌شود. کلید داده "دمای" را انتخاب کنید.
    برای تکمیل افزودن ویجت، روی دکمه "افزودن" در گوشه پایین سمت راست ویجت کلیک کنید.
  • برای بزرگ‌تر کردن ویجت، کافی است گوشه پایین سمت راست آن را گرفته و بکشید. پس از اینکه از اندازه جدید راضی شدید، فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات، روی "ذخیره" کلیک کنید.

تبریک! شما اولین ویجت خود را اضافه کردید.

در ویجت "جدول موجودیت‌ها"، دو ستون وجود دارد. ستون اول نام دستگاه را نمایش می‌دهد و ستون دوم مقدار کلید "دما" (تلِمِتری دستگاه) را نشان می‌دهد. بنابراین هر ستون به یک کلید اضافه‌شده مربوط است.

اکنون می‌توانید یک داده تلِمِتری جدید ارسال کنید (همان‌طور که در مرحله ۱ انجام دادید)، و بلافاصله در جدول نمایش داده می‌شود.

مرحله ۳.۳: افزودن ویجت نمودار

ویجت‌های نمودار به شما امکان می‌دهند داده‌های سری زمانی را با نمودارهای خطی و نمودارهای میله‌ای قابل تنظیم نمایش دهید.

برای افزودن ویجت نمودار، باید آن را از کتابخانه ویجت‌ها انتخاب کنیم. ویجت نمودار مقادیر تاریخی متعددی از یک کلید داده مشابه (در این مورد "دما") را نمایش می‌دهد. همچنین باید پنجره زمانی را برای استفاده از ویجت نمودار پیکربندی کنیم.

  • وارد حالت ویرایش شوید و روی دکمه "افزودن ویجت جدید" در بالای صفحه کلیک کنید.
  • دسته ویجت "نمودارها" را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  • ویجت "نمودار سری زمانی" را انتخاب کنید.
  • دستگاهی که قبلاً با نام "دستگاه جدید من" ایجاد کرده‌اید را به‌عنوان منبع داده در قسمت "دستگاه" مشخص کنید. در بخش "سری‌ها"، کلید داده "دما" را مشخص کنید تا مقادیر دمای دستگاه را مشاهده کنید. سپس روی "افزودن" کلیک کنید.
  • اندازه ویجت را تغییر دهید و تغییرات را اعمال کنید. مقادیر مختلف تلِمِتری را چندین بار همانند مرحله ۲ ارسال کنید. توجه داشته باشید که ویجت به‌طور پیش‌فرض فقط یک دقیقه از داده‌ها را نمایش می‌دهد. برای اعمال تغییرات، روی "ذخیره" کلیک کنید.

تبریک! شما ویجت نمودار را اضافه کردید. اکنون می‌توانید یک داده تلِمِتری جدید ارسال کنید و بلافاصله در نمودار ظاهر خواهد شد.

همچنین می‌توانید پنجره زمانی را باز کرده و بازه زمانی و تابع تجمیع را تغییر دهید. تنظیمات پنجره زمانی را با کلیک روی دکمه "بروزرسانی" به‌روزرسانی کنید.

مرحله ۳.۴: افزودن ویجت جدول هشدارها

ویجت جدول هشدارها، هشدارهای مربوط به موجودیت مشخص‌شده را در یک بازه زمانی معین نمایش می‌دهد. ویجت هشدار با تعیین یک موجودیت به‌عنوان منبع هشدار و مشخص‌کردن فیلدهای مرتبط با هشدارها پیکربندی می‌شود.

  • وارد حالت ویرایش شوید و روی دکمه "افزودن ویجت جدید" در بالای صفحه کلیک کنید.
  • دسته ویجت "ویجت‌های هشدار" را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  • ویجت "جدول هشدارها" را انتخاب کنید.
  • دستگاهی که قبلاً با نام "دستگاه جدید من" ایجاد کرده‌اید را به عنوان منبع داده در قسمت "دستگاه" مشخص کنید. سپس فیلترها را پیکربندی کنید. همه هشدارها دارای شدت و وضعیت‌های خاصی هستند. آن‌هایی را که می‌خواهید در ویجت نمایش داده شوند علامت بزنید. اگر هیچ‌کدام علامت‌گذاری نشوند، تمام هشدارها بدون توجه به وضعیت یا شدتشان نمایش داده خواهند شد.
  • تبریک! شما ویجت هشدار را اضافه کردید. به‌طور پیش‌فرض، ویجت‌های جدید یکی زیر دیگری اضافه می‌شوند و به سمت پایین چیده می‌شوند. بیایید ویجت‌هایمان را کمی مرتب کنیم تا ظاهر داشبورد منظم‌تر شود. ویجت "نمودار سری زمانی" را به گوشه بالا سمت راست داشبورد بکشید تا فضای بیشتری برای ویجت "جدول هشدارها" ایجاد شود.
  • به پایین بروید، ویجت "جدول هشدارها" را پیدا کنید و آن را به یک جای خالی بکشید. اندازه آن را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید. پس از انجام تنظیمات، برای ذخیره داشبورد روی "ذخیره" کلیک کنید.

اکنون زمان پیکربندی قوانین هشدار و فعال‌کردن برخی هشدارها است.

نکته: در این مستند، ما از یک دستگاه به‌عنوان منبع داده برای ویجت‌ها استفاده می‌کنیم. برای استفاده از موجودیت‌های پویا (برای مثال، دستگاه‌هایی از یک نوع خاص یا مرتبط با یک دارایی خاص) به‌عنوان منبع داده، باید از alias استفاده کنید. Alias یک ارجاع به یک موجودیت یا گروهی از موجودیت‌ها است که در ویجت‌ها استفاده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف alias‌ها، می‌توانید اینجا را بررسی کنید.

مرحله ۴: پیکربندی قوانین هشدار

ما از ویژگی قوانین هشدار استفاده می‌کنیم تا هشداری زمانی ایجاد کنیم که مقدار دما بیش از ۲۵ درجه باشد. برای این منظور، باید پروفایل دستگاه را ویرایش کرده و یک قانون هشدار جدید اضافه کنیم. دستگاه "My New Device" از پروفایل دستگاه "Default" استفاده می‌کند. توصیه می‌کنیم برای هر نوع دستگاه یک پروفایل اختصاصی ایجاد کنید، اما برای سادگی این مرحله را نادیده می‌گیریم.

  • به صفحه "پروفایل‌های دستگاه" در بخش "پروفایل‌ها" بروید. سپس روی ردیف پروفایل پیش‌فرض دستگاه کلیک کنید تا جزئیات آن باز شود.
  • به تب "قوانین هشدار" بروید و روی دکمه "مداد" کلیک کنید تا وارد حالت ویرایش شوید.
  • روی دکمه "افزودن قانون هشدار" کلیک کنید.
  • نوع هشدار را مشخص کرده و روی آیکون "+" کلیک کنید تا شرط قانون هشدار اضافه شود.
  • روی دکمه "افزودن فیلتر کلید" کلیک کنید تا شرط موردنظر را مشخص کنید.
  • نوع کلید را انتخاب کنید، نام کلید را وارد کنید و نوع مقدار را انتخاب کنید. سپس، روی دکمه "افزودن" در بخش "فیلترها" کلیک کنید.
  • یک عملیات انتخاب کنید و مقدار آستانه (threshold) را وارد کنید. سپس روی دکمه "افزودن" در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید.
  • روی "ذخیره" کلیک کنید.
  • در نهایت، روی "اعمال تغییرات" کلیک کنید.

مرحله ۵: ایجاد هشدار

اکنون قانون هشدار ما فعال است (به مرحله ۴ مراجعه کنید) و باید یک تلِمِتری جدید به نمایندگی از دستگاه ارسال کنیم (به مرحله ۲ مراجعه کنید) تا هشدار فعال شود. توجه داشته باشید که مقدار دما باید ۲۶ یا بالاتر باشد تا هشدار ایجاد شود. هنگامی که یک مقدار جدید دما ارسال می‌کنیم، باید فوراً یک هشدار جدید در داشبورد خود مشاهده کنیم.

مشاهده کنید که تلِمِتری جدید دما باعث ایجاد یک هشدار فعال می‌شود.
شما می‌توانید هشدارها را از طریق ویجت "جدول هشدارها" تأیید و پاک کنید.
زمانی که هشدار جدیدی دریافت می‌کنید، یک پیام در مرکز اعلان‌ها دریافت خواهید کرد. می‌توانید این پیام را با کلیک روی آیکون زنگ در گوشه بالای سمت راست صفحه مشاهده کنید.
به این ترتیب، می‌توانید وضعیت هشدارها را پیگیری و مدیریت کنید.

ما همچنین توصیه می‌کنیم مثال‌های قوانین هشدار و مستندات مربوط به اعلان‌های هشدار را بررسی کنید.

مرحله ۶: اعلان‌های هشدار

مرکز اعلان‌های ThingsConnect به شما امکان ارسال اعلان‌های شخصی‌سازی‌شده به کاربران نهایی را می‌دهد. این اعلان‌ها می‌توانند شامل فعالیت‌های دستگاه، تغییرات دما در محیط شما یا سایر رویدادهای شناسایی‌شده در اکوسیستم اینترنت اشیاء (IoT) شما باشند. اطلاعات بیشتری درباره اعلان‌ها و نحوه پیکربندی آن‌ها را می‌توانید اینجا بیابید.

علاوه بر این، برنامه موبایل ThingsConnect به کاربران اجازه می‌دهد تا اعلان‌های فوری را مستقیماً بر روی تلفن هوشمند خود دریافت کنند. این امر تضمین می‌کند که شما همیشه به‌موقع از هر رویدادی در راه‌حل اینترنت اشیاء خود مطلع شوید، بدون توجه به اینکه در کجا هستید. این راهنما را دنبال کنید تا نحوه نصب برنامه موبایل ThingsConnect PE و تنظیم ارسال اعلان‌های فوری مستقیم از ThingsConnect به تلفن هوشمند خود را بیاموزید.

مرحله ۷: تخصیص دستگاه و داشبورد به مشتری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ThingsConnect امکان تخصیص داشبوردها به مشتریان است. شما می‌توانید دستگاه‌های مختلفی را به مشتریان مختلف اختصاص دهید. سپس، می‌توانید یک یا چند داشبورد ایجاد کرده و آن‌ها را به چندین مشتری اختصاص دهید. هر کاربر مشتری فقط دستگاه‌های خود را خواهد دید و قادر نخواهد بود دستگاه‌ها یا داده‌های دیگر مشتریان را مشاهده کند.

ما قبلاً یک دستگاه (به مرحله ۱ مراجعه کنید) و یک داشبورد (به مرحله ۳ مراجعه کنید) ایجاد کرده‌ایم. اکنون زمان آن است که یک مشتری و یک کاربر مشتری ایجاد کنیم و مطمئن شویم که آن‌ها به داده‌های دستگاه و داشبورد دسترسی دارند.

مرحله ۷.۱: ایجاد مشتری

بیایید یک مشتری با عنوان "My New Customer" ایجاد کنیم. دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  • به صفحه "مشتریان" بروید. روی علامت "+" کلیک کنید تا یک مشتری جدید اضافه کنید؛
  • عنوان مشتری را وارد کرده و روی "افزودن" کلیک کنید.
  • مشتری جدید ایجاد شده است.

مرحله ۷.۲: تخصیص دستگاه به مشتری

حال دستگاه را به مشتری اختصاص می‌دهیم. کاربران مشتری قادر خواهند بود اطلاعات تلِمِتری را بخوانند، بنویسند و فرمان‌هایی به دستگاه ارسال کنند.

  • به صفحه "دستگاه‌ها" بروید و سپس دستگاه خود را انتخاب کنید تا جزئیات آن نمایش داده شود؛
  • روی دکمه "تخصیص به مشتری" کلیک کنید؛
  • مشتری موردنظر را که می‌خواهید دستگاه را به او اختصاص دهید،
  • انتخاب کرده و سپس روی "تخصیص" کلیک کنید؛ مالک دستگاه تغییر کرده است. در ستون "مشتری"، می‌توانید نام مالک دستگاه را مشاهده کنید.

اطمینان حاصل کنید که دستگاه به مشتری شما اختصاص داده شده است.

  • به صفحه "مشتریان" بروید تا مطمئن شوید دستگاه به مشتری شما اختصاص داده شده است؛
  • مشتری خود را در لیست مشتریان پیدا کرده و سپس روی آیکون "مدیریت دستگاه‌های مشتری" کلیک کنید؛
  • اکنون دستگاه در اختیار مشتری شما قرار دارد.

شما می‌توانید در هنگام ایجاد دستگاه، مشتری را به عنوان مالک دستگاه تعیین کنید.

  • روی آیکون "+" در گوشه بالا سمت راست جدول کلیک کرده و گزینه "افزودن دستگاه جدید" را از منوی کشویی انتخاب کنید؛
  • نام دستگاه (برای مثال، "ترموستات") را وارد کرده و در قسمت "تخصیص به مشتری"، مشتری موردنظر را انتخاب کنید تا دستگاه جدید به او اختصاص داده شود. سپس روی "افزودن" کلیک کنید؛
  • پنجره بررسی اتصال را ببندید؛
  • دستگاه ایجاد شده و بلافاصله به مشتری انتخاب‌شده اختصاص داده می‌شود.

مرحله ۷.۳: تخصیص داشبورد به مشتری

بیایید داشبورد خود را با مشتری به اشتراک بگذاریم. کاربران مشتری دسترسی فقط خواندنی به داشبورد خواهند داشت.

  • به صفحه "داشبوردها" بروید. داشبورد خود را علامت‌گذاری کرده و روی آیکون "تخصیص داشبوردها" کلیک کنید؛
  • "مشتری جدید من" را علامت‌گذاری کرده و روی "تخصیص" کلیک کنید؛
  • به صفحه "مشتریان" بروید. روی آیکون "مدیریت داشبوردهای مشتری" برای "مشتری جدید من" کلیک کنید؛
  • "داشبورد جدید من" به مشتری شما اختصاص داده شده است.

مرحله ۷.۴: ایجاد کاربر مشتری

در نهایت، بیایید یک کاربر ایجاد کنیم که متعلق به مشتری باشد و دسترسی فقط خواندنی به داشبورد و دستگاه داشته باشد. شما می‌توانید به طور اختیاری تنظیم کنید که داشبورد بلافاصله پس از ورود کاربر به رابط وب پلتفرم نمایش داده شود.

  • به صفحه "مشتریان" بروید. مشتری خود را در لیست مشتریان پیدا کرده و سپس روی آیکون "مدیریت کاربران مشتری" کلیک کنید؛
  • روی آیکون "افزودن کاربر" در گوشه بالا سمت راست جدول کلیک کنید؛
  • ایمیلی را که برای ورود به عنوان کاربر مشتری استفاده خواهید کرد، مشخص کرده و روی "افزودن" کلیک کنید؛
  • لینک فعال‌سازی را کپی کرده و در مکان امنی ذخیره کنید. شما بعداً برای تنظیم کلمه عبور از آن استفاده خواهید کرد. روی "تأیید" کلیک کنید؛
  • روی کاربر ایجادشده کلیک کنید تا جزئیات آن باز شود. روی آیکون "مداد" کلیک کنید تا وارد حالت ویرایش شوید؛
  • "داشبورد جدید من" را به عنوان داشبورد پیش‌فرض انتخاب کرده و گزینه "همیشه تمام صفحه" را علامت‌گذاری کنید. تغییرات را اعمال کنید؛

مرحله ۷.۵: فعال‌سازی کاربر مشتری

  • لینک کپی شده قبلی را در یک برگه جدید مرورگر بچسبانید و Enter را فشار دهید. یک کلمه عبور جدید انتخاب کرده و آن را دو بار وارد کنید، سپس روی "ایجاد کلمه عبور" کلیک کنید. شما به طور خودکار به عنوان یک کاربر مشتری وارد خواهید شد؛
  • شما به عنوان کاربر مشتری وارد شده‌اید. می‌توانید داده‌ها را مرور کرده و هشدارها را تأیید یا پاک کنید.

مراحل بعدی

  • اتصال دستگاه خود - بیاموزید چگونه دستگاه‌ها را بر اساس فناوری یا راه‌حل اتصال خود متصل کنید.
  • تصویرسازی داده - این راهنماها شامل دستورالعمل‌هایی برای پیکربندی داشبوردهای پیچیده ThingsConnect هستند.
  • پردازش داده و اقدام‌ها - بیاموزید چگونه از موتور قوانین ThingsConnect استفاده کنید.
  • تحلیل داده‌های IoT - بیاموزید چگونه از موتور قوانین برای انجام وظایف تحلیل پایه استفاده کنید.
  • نمونه‌های سخت‌افزاری - بیاموزید چگونه پلتفرم‌های سخت‌افزاری مختلف را به ThingsConnect متصل کنید.
  • ویژگی‌های پیشرفته - با ویژگی‌های پیشرفته ThingsConnect آشنا شوید.
  • مشارکت و توسعه - با مشارکت و توسعه در ThingsConnect آشنا شوید.

بازخورد شما

در انتشار کلمه، با ستاره دادن به ThingsConnect در گیت‌هاب تردید نکنید. اگر سؤالی درباره این نمونه دارید، آن را در انجمن مطرح کنید.

عناوین هر بخش